Veelgestelde vragen

Welkom op onze Frequently Asked Questions (FAQ) pagina. Soms kunnen dingen wat onduidelijk zijn of is het goed om even dubbel te checken. Daarvoor hebben we deze pagina gemaakt om je hiermee ’een zo duidelijk mogelijk beeld te geven. Mocht je er toch niet uitkomen, neem dan gerust contact met ons op!

Algemeen

Waar is Workshoppen.nl gevestigd?
Ons kantoor is gevestigd in Oldenzaal, Nederland. Maar alle aanbieders werken in binnen- en buitenland. Op onze locatie in Oldenzaal zijn ook een aantal workshops mogelijk.
Hoe kom ik met jullie in contact?

Via onze contact pagina. Of via onze chat rechtsonder!

Wat zijn jullie kantoortijden?
En wanneer zijn jullie telefonisch bereikbaar? Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00.
Wat maakt Workshoppen.nl zo uniek?
Op het platform bieden wij nu al meer dan 200 workshops aan. Bij iedere workshop selecteren wij de juiste aanbieder. Doordat de aanbieder en locatie hun eigen agenda beheren, kunnen klanten direct online boeken en hoeven ze niet meer te wachten op een reactie. Eventuele vragen sturen we wel door of wij nemen even contact met je op. Bij het boeken van een activiteit heb je als klant de keuze alleen een activiteit te boeken maar het is ook mogelijk één of meerdere combideals af te nemen. Dit zijn deals in combinatie met locaties waar we mee samenwerken. Een voorbeeld hiervan is dat de klant een citygame boekt en daarna lekker een hapje gaat eten bij één van de aangesloten locaties.
Wat kan ik verwachten tijdens de workshop
Kwaliteit. De eventueel gebruikte materialen en catering zijn van hoge kwaliteit; Heldere communicatie. Niet alleen met de deelnemers en aanbieder voor maar ook tijdens en na de activiteit; Gastvrijheid. Deelnemers voelen zich welkom, comfortabel en veilig en worden hartelijk ontvangen op de locatie; Verantwoordelijkheid. Wij dragen zorg voor een onvergetelijke ervaring voor de deelnemers. Mocht er iets niet gaan zoals verwacht dan verzorgen we een passende oplossing. Daarnaast is er altijd een gepaste en professionele houding t.o.v. de deelnemers, aanbieders en locaties. Veilige omgeving: We verwachten van aanbieders dat ze de veiligheid van deelnemers te allen tijde waarborgen.
Wat is het Workshop Keurmerk?
Het Workshop Keurmerk is een initiatief van Workshoppen.nl en is het beeldmerk voor professionele en betrouwbare workshopaanbieders. Op internet worden duizenden workshops aangeboden. Bedrijven, instellingen en consumenten boeken steeds vaker workshops online en moeten een aanbieder beoordelen op basis van zijn website. Door de toenemende populariteit van workshops ontstaat er ook steeds meer wildgroei in de markt. Het Workshop Keurmerk geeft de garantie dat de houder van dit keurmerk professioneel en betrouwbaar is en opereert vanuit een passie voor zijn vak. Meer informatie over het Workshop Keurmerk vindt je op deze pagina.

Financieel

Waar zijn de prijzen op gebaseerd?
De prijzen zijn vastgesteld door de aanbieders van de workshops. Op de filterpagina zie je de prijzen van groepen tussen de 15-30 personen. Als je met minder personen bent, wordt de prijs per persoon hoger, als je met meer personen boekt wordt de prijs minder per persoon.
Zijn jullie prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle prijzen op Workshoppen.nl zijn inclusief BTW.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Het is mogelijk om direct te boeken, het geld wordt dan direct afgeschreven van je rekening. Bedrijven kunnen op rekening betalen. Deze dient binnen 14 dagen betaald te worden.

Boeken

Hoe werkt het boeken?

Zoals je misschien wel hebt gezien op een van onze workshops pagina’s zijn er verschillende boekingsmogelijkheden. Hier staan alle opties nog een keer vermeld, niet bij alle workshops zijn deze opties van toepassing. Dit kan dus betekenen dat bepaalde opties niet mogelijk zijn bij de door jou gekozen workshop.

• Een workshop op de locatie van de aanbieder van de workshop
• Een workshop op jouw eigen locatie (bedrijf of elders)
• Een workshop op een locatie waar je naast de workshop ook een food & drinks arrangement afneemt 
• Een workshop op een locatie zonder arrangement, hier komen dan huurkosten bij van de locaties 

Bovenstaande opties zijn via onze website aan te geven. Als de door jou gewenste opties niet mogelijk zijn dan dan kun je ook nog een op maat een aanvraag doen bij ons. Na de boeking ontvang je via e-mail een bevestiging van je boeking.

Hoe ver van te voren moeten geïnteresseerden de workshop aanvragen?
Afhankelijk van beschikbaarheid kan het tot 24 uur voor de gewenste datum.
Als het niet beschikbaar of te duur is, zijn er dan nog andere mogelijkheden voor mij?

Je kan altijd even contact opnemen met Workshoppen.nl, wij zullen dan, in samenwerking met jou, tot een gepast alternatief zoeken.

Hoe lang van te voren worden we verwacht?

Wij willen je vragen om 30 minuten voorafgaand aan de activiteit aanwezig te zijn. Op die manier hebben we alle tijd voor een warm ontvangst, het aanmelden van alle groepsleden, en een uitleg over het programma.

Workshops

Zijn er minimum leeftijden bij bepaalde activiteiten?

Er zijn minimum leeftijden aan sommige workshops. Maar dit staat altijd aangegeven op de pagina van de workshop. Dit kun je bovenaan de pagina vinden.

In welke talen zijn de workshops mogelijk?

De voertaal van onze uitjes is Nederlands. Mits tijdig doorgegeven, kunnen de de instructies van sommige workshops ook in het Engels worden gegeven.

Kan ik ook met minder personen deelnemen dan het minimale aantal aangeven?

Ja, dit kan. Let wel op, je betaalt altijd het minimum bedrag voor het aantal personen. Houdt Workshoppen.nl goed in de gaten. In de toekomst willen we dit gemakkelijk maken voor kleine groepen of om individueel een workshop bij te wonen.

Arrangementen

Kan er ook rekening gehouden worden met allergieën en specifieke dieetwensen (bijv. veganistisch of vegetarisch of glutenvrij) ?

Zeker, dit kan je doorgeven bij de boeking. Als je even dubbel wilt checken mag je altijd contact opnemen met Workshoppen.nl.

Wat als er een verschillend aantal personen is voor de workshop en het arrangement? (Bijvoorbeeld 20 voor de workshop en 30 personen voor het arrangement)

Deze functie is nog niet mogelijk met betrekking tot het direct boeken. In dit soort gevallen kun je het beste contact opnemen met Workshoppen.nl en kunnen wij apart de prijs voor je berekenen.

Locaties

Kan ik parkeren op de locatie?

Dit verschilt per locatie, maar dit staat aangegeven op de pagina van de locatie.

Is er gelegenheid om te douchen en om te kleden?
Dat verschilt per locatie. Als je twijfelt neem even contact met ons op.
Kan ik langer blijven op de locatie en eten en drinken bestellen op de locatie?

Als er plek is en met de nodige toestemming van de locatie, mag je blijven zo lang je wilt. Ook kun je gebruik maken om nog iets te bestellen. Heb je dit niet van te voren geboekt? Dan betaal je de rekening bij de locatie, dit gaat niet via Workshoppen.nl.

Wat als achteraf mijn eigen locatie niet aan de eisen voldoet / of er toch geen vergunning is verleend?
Op de workshoppagina staan de vereisten van een locatie. Als de workshopaanbieder meldt dat de workshop niet gehouden kan worden omdat het toch niet aan deze eisen voldoet, kan de workshopaanbieder er voor kiezen om de workshop te annuleren. Er kan dan geen geld terug worden gevraagd.

Omstandigheden

Wat gebeurt er bij een buitenactiviteit met slecht weer?
Als er plek is en met de nodige toestemming van de locatie, mag je blijven zo lang je wilt. Ook kun je gebruik maken om nog iets te bestellen. Heb je dit niet van te voren geboekt? Dan betaal je de rekening bij de locatie, dit gaat niet via Workshoppen.nl.
Wat als ik (klant) schade maak?

Als er schade optreedt op de externe locatie door klant, is de klant hiervoor verantwoordelijk. De meeste mensen in Nederland hebben een Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering. Als er schade optreedt bij materiaal van de aanbieder is de aanbieder verzekerd.

Wat zijn jullie huisregels?
Volg de aanwijzingen op van de instructeurs: geen drugs,  geen hinderlijk gedrag, geen ongewenste intimiteiten, geen agressie en geen racisme. Zorg voor gepast schoeisel. Eigen consumpties zijn niet toegestaan.
Wat als één van mijn groepsleden fysieke klachten heeft of niet mee kan doen?

Als er schade optreedt op de externe locatie door klant, is de klant hiervoor verantwoordelijk. De meeste mensen in Nederland hebben een Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering. Als er schade optreedt bij materiaal van de aanbieder is de aanbieder verzekerd.

Wat als één van mijn groepsleden fysieke klachten heeft of niet mee kan doen?

Meld jezelf altijd bij je begeleider en vertel waar je last van hebt. Probeer er samen uit te komen of degene met bepaalde dingen wel/niet mee kan doen.

Tot wanneer kan ik wijzigingen doorgeven?
Dit kan tot 14 dagen van te voren. Denk aan wijzigingen voor het aantal personen, dieet wensen etc. Grote wijzigen (zoals locatie of inhoud van de workshop) zijn niet altijd mogelijk, wees daarvan bewust als je boekt.

Annuleren

Wat zijn jullie annuleringskosten?

Het percentage aan annuleringskosten wordt op de volgende manier berekend:
• 15% van het totaalbedrag na het bevestigen van de boeking (boekingskosten)
• 50% van het totaalbedrag tussen de 30 en 15 dagen voor de workshop
• 75% van het totaalbedrag tussen de 14 en 8 dagen voor de workshop
• 100% van het totaalbedrag bij 7 dagen of minder voor de workshop

Op tijd doorgegeven annuleringen of bestelde extra’s berekenen wij na uw uitje op een aanvullende (credit)factuur.

COVID-19

Kan ik mijn workshop annuleren vanwege COVID-19?
Indien jouw workshop vanwege COVID-19 niet kan doorgaan, zullen wij ons uiterste best doen om met jou op zoek te gaan naar een nieuwe datum.
Houden de workshop en locaties rekening met de maatregelen?

Alle workshops en locaties op Workshoppen.nl voldoen aan de huidige maatregelen opgesteld door de Nederlandse/ Belgische overheid.

Als je vraag er niet tussen staat, mag je altijd contact met ons opnemen.

Scroll naar top